Over Boshuizen Stichting

Op 29 september 1971 werd de Boshuizen Stichting opgericht om de gelden van het Groene Kruis te beheren. Die organisatie werd tegelijkertijd opgeheven. Met het rendement uit die financiële middelen, aangevuld met donaties, kan de Boshuizen Stichting zorgprojecten in Amersfoort ondersteunen door middel van subsidies. In de statuten van de Boshuizen Stichting is dat ook zo vastgelegd: ‘Het verlenen van steun aan de rechtspersonen die zich bezig houden met de gezondheidszorg in Amersfoort; alles in de ruimste zin.’ De stichting is vernoemd naar het echtpaar Boshuizen, dat een vermogen had nagelaten aan het Groene Kruis.

Onze ambitie

Simpel gezegd willen we projecten die iets goeds willen doen in de zorg, een extra zetje geven om tot realisatie te komen. Daarin hanteren we drie uitgangspunten:

Het bestuur

Alle bestuursleden wonen in Amersfoort en dragen vrijwillig bij aan Boshuizen stichting.
Algemeen bestuurslid: Ashja Bosboom-Fetvaciyan

Ashja Bosboom-Fetvaciyan

Algemeen bestuurslid

Als ondernemer met haar uitgeverij van special interest-tijdschriften wendt Ashja haar marketing kennis aan ten behoeve van de Boshuizen stichting.

Algemeen bestuurslid: Casper Jones

Casper Jones

Algemeen bestuurslid

Als notabele notaris bij VBC is Casper Jones een bekend gezicht in Amersfoort. Hij levert een mooie bijdrage aan de Boshuizen Stichting.

Algemnee bestuurslid: Marieke Lalleman

Marieke Lalleman

Algemeen bestuurslid

Voormalig huisarts Marieke kent de zorgomgeving in Amersfoort als geen ander. Ze kan met haar kennis aanvragen inhoudelijk perfect inschatten.

Secretaries: Steven Schmits

Steven Schmits

Secretaris

Werkzaam als geneeskundig adviseur bij een zorgverzekeraar en een kundig bestuurslid met zijn ervaring in de zorgbranche.

Penningmeester: Gerard Spoor

Gerard Spoor

Penningmeester

De kennis van financiën die Gerard meeneemt vanuit zijn onderneming Van Dusschoten autoverhuur maakt hem meer dan geschikt als penningmeester.